Odontologų rūmai pateikė pasiūlymus Sveikatos apsaugos ministerijai (SAM) dėl profesinės kvalifikacijos tobulinimo proceso kokybės gerinimo.
Rūmai atkreipė SAM dėmesį į šiuos aspektus:
Rūmai nebe pirmą kartą prašo, kad specialistus vienijančios organizacijos būtų kuo labiau įtraukiamos į sveikatos priežiūros specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų kokybės gerinimą ir dalyvavimą programų vertinimo procese. Todėl pakartotinai prašome keisti Tobulinimo programų derinimo taisykles, , įtraukiant į Tobulinimo programų derinimo komisiją odontologijos srities specialistus – gydytoją odontologą ir burnos priežiūros specialistą, kurie galėtų vertinti savo srities specialistų tobulinimo programas.
Vertinant tobulinimo programų derinimo procesą, Rūmai siūlo nustatyti reikalavimus lektoriams bei vertinimo procese įvertinti jų atitiktį reikalavimams.
Rūmai turi ilgametę patirtį tobulinimosi renginių organizavime, todėl yra pasirengę glaudžiai bendradarbiauti, siekiant didinti specialistų kvalifikacijos tobulinimo kokybę.
Susipažinti su raštu galite čia: https://bit.ly/3nAy3zS
Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. 132 „Dėl sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo ir jo finansavimo tvarkos“ (toliau – Kvalifikacijos tobulinimo tvarka), nuostatos turėtų būti tobulinamos šiais aspektais:
1. Dėl tikslo mažinti vienkartinių renginių mastą. Itin neramina Ministerijos siekis mažinti vienkartinių renginių mastą. Rūmų nuomone, vienkartiniai renginiai yra labai svarbi specialistų tobulinimo dalis. Odontologijos srityje per 5 metus pasikeitimų būna išties labai daug, todėl tobulinimo programos su galimybe jas tęsti kas 5 metus tikrai nėra siekiamybė. Vienkartinių renginių sąvoka puikiai atspindi šių renginių kokybę, tikslą, atsižvelgiant į dinamišką, kupiną inovacijų ir nuolat tobulėjantį sveikatos priežiūros sektorių (ypatingai odontologijossrityje), todėl nematome poreikio mažinti vienkartinių renginių masto.
2. Dėl profesinės kvalifikacijos tobulinimo formų, įgytų žinių konvertavimo į užskaitomas tobulinimo valandas:
a. Klausimų kelia viena iš tobulinimo formų – dalyvavimas rengiant teisės aktų projektus Ministerijoje ar jai pavaldžiose įstaigose. Ar vien tik dalyvavimas užtikrina, kad sveikatos priežiūros specialistas atnaujina savo žinias ir praktinius įgūdžius. Taip pat diskutuotina ir nuostata dėl metinės prenumeratos. Siūlome naikinti arba tikslinti šias nuostatas.
b. Kvalifikacijos tobulinimo tvarkoje nėra nustatytas maksimalus vienos dienos mokymosi laikas, pavyzdžiui, 8 akademinės valandos Lietuvoje. Kadangi būna atvejų, kai tobulinimo renginių organizatoriai numato didesnį valandų skaičių nei pagal protingumo kriterijų įmanoma tiek pasitobulinti per vieną dieną, todėl tikslinga nustatyti apribojimą.
c. Kvalifikacijos tobulinimo tvarkos 4.6 ir 4.7 papunkčiuose reglamentuotos tobulinimo formos, valandų konvertavimas yra neaktualizuotos ne vienerius metus, todėl būtų naudinga universitetų, kolegijų ir kitų formaliojo švietimo institucijų nuomonė šiais klausimais.
d. Kvalifikacijos tobulinimo tvarkos 9 punkte nustatyti reikalavimai pažymėjimui. Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu yra kuriama Kompetencijų platformos informacinė sistema, reikalinga aiški pozicija dėl elektroninių pažymėjimų, jų pasirašymo elektroniniu parašu bei galimybės pažymėjimą atvaizduoti fiziškai, ne tik kaip meta duomenis informacinėje sistemoje.
3. Dėl tobulinimo kursų organizavimo tvarkos ir apmokėjimo:
a. Kvalifikacijos tobulinimo tvarkoje nėra nustatyta tobulinimo renginių patikrinimo tvarka (pavyzdžiui, atsitiktine tvarka). Tokio patikrinimo metu galima nustatyti, ar realiai vyksta patvirtintas tobulinimo renginys, ar dalyvauja numatyti lektoriai. Rūmai šią funkciją vykdė ir ji buvo naudinga.
b. Kvalifikacijos tobulinimo tvarkos III skyriaus ne viena nuostata yra realiai neveikianti ir pasenusi. 16 p. – sveikatos priežiūros ar farmacijos įstaigos administracija privalo planuoti įstaigoje dirbančio personalo tobulinimą, numatyti šiam tikslui reikalingas lėšas bei sudaryti sąlygas privalomam specialisto profesinės kvalifikacijos tobulinimuisi. Tikslas išties puikus, tačiau realiai tik maža dalis įstaigų skiria lėšas specialistų tobulinimui. 17 p. nustato kad švietimo institucijos, vykdančios švietimą, atsižvelgdamos į ministerijos, specialistų profesinių sąjungų bei specialybės draugijų siūlymus, organizuoja specialistų tobulinimosi kursus, nustato kursų trukmę ir kainą. Galiojant laisvos ekonomikos rinkos dėsniams, keistai atrodo toks kainos nustatymo būdas. 19 p. – apie kitais
metais organizuojamus tobulinimosi kursus švietimo institucijos viešai skelbia iki kiekvienų metų birželio 1 d. Atsižvelgiant į specialistų tobulinimosi poreikius,
organizuojami tobulinimo kursai nėra konstanta, jie nuolat kintantis dalykas ir yra skelbiama aktuali, o ne kartą metuose, informacija. Siūlytina tikslinti neveikiančias nuostatas.
c. Kvalifikacijos tobulinimo tvarkos 26 punkte nustatyta, kad Ministerija, siekdama gerinti sveikatos priežiūros ir farmacijos paslaugų kokybę, valstybės biudžeto lėšas gali skirti specialistų profesinės kvalifikacijos privalomojo tobulinimosi tikslinėms programoms. Šis procesas turėtų būti aiškesnis ir skaidresnis, nes dabar nėra aišku, kokiais kriterijais vadovaujantis lėšos yra skirstomos arba jos išvis neskiriamos. Tuo labiau, kad pastaruoju metu Ministerija pradeda reguliuoti ir nustatyti privalomas temas, kuriomis privalo tobulintis specialistai, bet tai turi daryti savo lėšomis.
Lietuvos Respublikos odontologų rūmai
3Wellness sistema sukurta patogiai valdyti visus odontologijos sveikatos priežiūros įstaigų verslo procesus. Ilgametė patirtis technologinių produktų kūrime ir nuolatinės investicijos į technologinių sprendimų tobulinimą, leidžia suteikti Klientui aukščiausios kokybės duomenų valdymo paslaugas.